Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 listopada 2024 03:53
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kongres 60 milionów – Globalny Zjazd Polonii już w sierpniu!

W dniach 30-31 sierpnia, w G2A Arenie – Centrum Wystawienniczo Kongresowym Województwa Podkarpackiego w Jasionce odbędzie się druga edycja Kongresu 60mln czyli Globalny Zjazd Polonii.
Kongres 60 milionów – Globalny Zjazd Polonii już w sierpniu!

Ideą leżącą u podstaw Kongresu jest integracja środowisk polskich i polonijnych oraz zdefiniowanie aktualnego statusu i charakteru współpracy między polskimi ośrodkami biznesowymi, naukowymi i kulturalnymi w Polsce oraz za granicą. Nazwa Kongresu koresponduje z ogólną liczbą żyjących na świecie Polaków. Obchody przypadającej na 2018 r. setnej rocznicy odzyskania niepodległości stanowią doskonałą okazję do spotkania w gronie polonijnym i podjęcia dyskusji na temat aktualnego miejsca Polski na świecie i naszej pozycji w relacjach międzynarodowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich gospodarczego wymiaru.

Pierwsza edycja, która miała miejsce w dniach 9-10 lutego 2018 r. w Miami na Florydzie, okazała się sukcesem, gromadząc blisko 200 gości z 11 krajów.

Wśród uczestników Kongresu znaleźli się m.in. Minister Inwestycji i Rozwoju Jerzy Kwieciński, Pełnomocnik Rządu ds. dialogu międzynarodowego Senator Anna Maria Anders, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii Tadeusz Kościński, Konsul honorowy RP w Miami, Lady Blanka Rosenstiel, Konsul generalny RP w Nowym Jorku, Maciej Golubiewski, Kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego NYC, Konsul Sabina Klimek, Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys, Członek Parlamentu Zjednoczonego Królestwa Daniel Kawczyński oraz były pracownik Departamentu Stanu USA Thaddeus Kontek. W ramach Kongresu odbyło się sześć paneli dyskusyjnych, w których udział wzięło ponad 45 panelistów. Pierwszy z bloków dotyczył roli miast i regionów w budowaniu pomostów polsko-polonijnej współpracy gospodarczej, natomiast pozostałych pięć: roli promowania rodzimej kultury, sztuki i sportu, budowy politycznej siły Polonii w Stanach Zjednoczonych i na świecie, ekspansji polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, potencjału usług turystycznych i medycznych w Polsce oraz polskiego funduszu inwestycyjnego na Wall Street i opcji inwestycyjnych w Polsce.

Program drugiej edycji wydarzenia został tak zaprojektowany, aby podczas dwóch dni w sposób interdyscyplinarny porozmawiać o Polonii, a wzajemne doświadczenia i osiągnięcia były inspiracją dla wszystkich zgromadzonych. Mówiąc o przeszłości nie możemy zapominać o tak istotniej dla naszego narodu historii dlatego też podczas Kongresu nie zabraknie spotkań oraz wydarzeń towarzyszących upamiętniających sierpień 1980.

Zakres tematyczny drugiej edycji obejmie takie zagadnienia jak: etyka w relacjach biznesowych, obowiązki Arystokracji XXI wieku we wspieraniu promocji rodzimego kraju, jego kultury, historii i gospodarki, Polska na tle krajów starej Europy, budowanie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, międzynarodowe doświadczenie młodych Polaków, rozwijająca się nowoczesna Polska - co mogą sobie zaoferować?, marketing i promocja regionu, sport, jako katalizator najlepszych cech narodowych, Polska innowacja jako produkt eksportowy - działania rządu wspierające Polaków (fundusze dla przedsiębiorców), nowe Trójmorze i program Polska 3.0 współpraca transgraniczna, transfer wiedzy i innowacji, bezpieczeństwo energetyczne i Nowy Jedwabny Szlak, bezpieczeństwo Polski i Polaków, MARKA POLSKA - współpraca międzynarodowa polskich przedsiębiorców - budowanie dobrych praktyk, rola kościoła w budowaniu wspólnoty wśród Polonii na wszystkich kontynentach, współpraca regionów, rola placówek dyplomatycznych i organizacji w budowaniu partnerstwa miast i regionów oraz jak zjednoczyć 60mln - inicjatywy łączące Polaków - media i organizacje polonijne.

Szczegóły na: http://60mln.pl/jasionka/
Bilety na wydarzenie do nabycia na https://www.ebilet.pl/biznes/konferencje/kongres-60mln/

red.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ