Pierwszego dnia zaserwowano gościom koncert w wykonaniu zespołu The Freeborn Brothers, w składzie: Nikodem Soszyński – banjo, perkusja, wokal, Mateusz Pleśniak – akordeon, gitara, wokal, Paweł Kuś – kontrabas, gitara basowa, wokal, Arkadiusz Hawro – trąbka, Krzysztof Rakoczy – puzon. Jak sami o sobie mówią, tworzą muzyczny świat, „gdzie cygańskie serce spotyka amerykański folk, gdzie orkiestra bałkańska gra rocka”. Energetycznym dźwiękom muzyki towarzyszyła improwizacja ruchowa w wykonaniu tancerki i aktorki Magdaleny Widłak.
Kolejnego dnia przygotowano znacznie mocniejsze doznania. 2 marca 2019 r. odbył się performans muzyczny w wykonaniu zespołu Ugory, w składzie: Kuba Kaczmarek - gitara, Joanna Wilczyńska - lira korbowa, Robert Śliwka - głos, Marcin Haremza - bębny, Marcel Gawinecki - bas/gitara. Wideoinstalacja i muzyka w zaprezentowanym projekcie „BŁOCKO” miały na celu pomieszanie wnętrza z zewnętrzem, co miało spowodować przejście w stan osmozy - oparty na równowadze. Wideo, autorstwa Martyny Karpowicz i Tomasza Rolniaka, to sporo krótkich, zapętlonych surowych nagrań, miejsc i rzeczy brzydkich, zapomnianych, fragmenty krajobrazu miejskiego i wiejskiego. Muzyka natomiast to głośne, ciężkie, metalowe dźwięki, którym towarzyszyła demonstracja zaburzeń osobowości.
Po muzycznych ekscesach przyszedł czas, aby zaprezentować możliwości edukacyjne BWA. W ofercie znalazły się warsztaty z animacji poklatkowej dla młodzieży i dorosłych, prowadzone przez Martynę Karpowicz.
W pracowni artystycznej dla dzieci przygotowano warsztaty plastyczne. Dla najmłodszych odbyły się zajęcia wprowadzające do zajęć plastycznych z elementami sensoplastyki, w których dzieci uczestniczyły wraz z rodzicami. Autorski program powyższych warsztatów opracowała i zrealizowana Elżbieta Brynecka. W programie zajęć znalazła się m.in. grafika warsztatowa na matrycy z żelatyny, prace łączące technikę kalkografii i szablonu, studium przedmiotu, czyli rysunek przy sztaludze.
BWA Krosno odwiedziło także blisko 300 uczniów ze szkół krośnieńskich, którzy uczestniczyli w warsztatach artystycznych w pracowniach. Podczas zajęć dzieci i młodzież mieli możliwość zmontowania krótkiej animacji poklatkowej, a także techniką grafiki koncepcyjnej, zbudowania postaci w oparciu o scenariusz. Zajęcia przygotowali i poprowadzili Martyna Karpowicz i Krzysztof Brynecki. Goście BWA mieli możliwość pozwiedzać budynek, a także zobaczyć jak wygląda montaż wystawy.
Kulminacyjnym dniem Tygodnia Otwarcia był 8 marca. Wtedy to nastąpiło „symboliczne” oficjalne otwarcie nowej siedziby BWA.
Pierwszym punktem programu było umieszczenie kapsuły czasu w Antykwariacie i Księgarni Zbigniewa Oprządka. W kapsule znajdują się zdjęcia miasta Krosna wykonane przez fotografów Przemysława Niepokój-Hepnara i Tomasza Okoniewskiego. Kapsuła czasu została zaplombowana i zamknięta na 50 lat.
Tego dnia nastąpiło otwarcie wystawy „Nowe obrazy” Piotra Wójtowicza, znanego i cenionego artysty malarza. Artysta urodził się w 1958 r. w Stalowej Woli. Jest absolwentem PLSP w Jarosławiu i Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Do 2018 r. pracował jako nauczyciel rysunku i malarstwa w Liceum Plastycznym w Krośnie.
Na Dni Otwarte do Krosna przybył także zespół animatorek i performerek – Kolektyw Polka. W skład zespołu wchodzą: Alicja Brudło, Iwona Konecka, Izabella Gawęcka i Anna Sadowska. W ramach swojej obecności dziewczyny prowadziły akcje happeningowe w przestrzeni publicznej, przez co symbolicznie włączyły mieszkańców Krosna w otwarcie BWA. Finał akcji odbył się w pracowni artystycznej 8 marca po części oficjalnej
Wydarzeniom towarzyszyła instalacja multimedialna na fasadzie budynku autorstwa Jakuba Hadera. Projekt z użyciem video mappingu rozświetlał fasadę, a „ożywiali” go ludzie wchodzący do budynku, chodzący po piętrach, będący w trakcie rozmów. Nie zabrakło działań oddolnych - przestrzeń Sali wystawowej stała się miejscem spotkania z grami planszowymi.
Ostatnim punktem Dni Otwartych były wykłady z historii sztuki prowadzone przez Grzegorza Stefańskiego. Tematem zajęć był “Nagrobek Jana Kamienieckiego w kościele Ojców Franciszkanów w kontekście sztuki XVI wieku i innych realizacji Jana Marii Padovano”.
red. fot. BWA Krosno