Budowa mostu to inwestycja Starostwa Powiatowego w Krośnie. - Była bardzo ważna - podkreśla Jan Pelczar, starosta powiatu krośnieńskiego. - Stary most był już w takim stanie, że można było po nim jeździć, ale zagrożenie było bardzo duże.
Budowa rozpoczęła się w październiku ub. roku. - Zakres prac obejmował m.in. rozbiórkę starego mostu, przełożenie sieci teletechnicznej, budowę nowego mostu, przebudowę drogi powiatowej na odcinku dwustu metrów i wykonanie umocnień brzegów Wisłoka na odcinku przyległym do mostu - wylicza Ewa Bukowiecka, rzeczniczka starostwa.
- Od początku założyliśmy, że budowę zakończymy wcześniej niż planowano - mówi Zbigniew Wolan, prezes firmy Wolmost Rzeszów. I tłumaczy, że czym dłużej trwa budowa, tym jest droższa.
Konstrukcja mostu jest nowa. Jego nośność została zwiększona do 40 ton. - Została zastosowana stal wysokiej wytrzymałości, która przyjechała bezpośrednio z Luksemburga - mówi Zbigniew Wolan. I dodaje, że dzięki wykorzystaniu takich materiałów można było dobudować drugi chodnik dla pieszych.
Nowy most powstał na drodze powiatowej łączącej drogi wojewódzkie: nr 990 Twierdza – Krosno i nr 991 Lutcza – Krosno.
Budowa mostu kosztowała ponad 4 mln zł. Dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych to prawie 3 mln zł.
W piątek (29 maja) przed południem odbył się odbiór techniczny obiektu. Obecni przy tym byli starosta krośnieński Jan Pelczar, wicestarosta Andrzej Guzik, dyrektor – etatowy członek Zarządu Powiatu Monika Subik, członek Zarządu Marian Pelczar oraz wykonawcy firmy Wolmost Rzeszów z prezesem Zbigniewem Wolanem i inspektorem nadzoru Rafałem Smorońskim.
Nowy most dla ruchu zostanie udostępniony w poniedziałek (1 czerwca).
tom