- W raportach dotyczących kompetencji przyszłości, czytamy, że do 2030 roku zapotrzebowanie na zaawansowane umiejętności programistyczne i informatyczne wzrośnie o 90%. Może pierwszym krokiem do zainwestowania w te umiejętności będzie udostępniany przez bibliotekę kurs programowania? – dodaje Agata Warywoda.
Osoby chętne do skorzystania z kursów programowania zachęcamy do zgłoszeń pod adresem mailowym: [email protected] W razie dodatkowych pytań można skontaktować się pod numerem telefonu: 13 43 250 15. Kursy są udostępnianie w ramach projektu dla bibliotek Koduj_Pro realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Soft Power sp. z o. o.
Czy znasz kompetencje przyszłości?
W raporcie „Kompetencje Przyszłości – jak je kształtować w elastycznym ekosystemie edukacyjnym?” przygotowanym na zlecenie PFR i Google, autorzy – jako jedną z grup umiejętności ważnych na rynku pracy wskazują kompetencje techniczne i cyfrowe. Z kolei w publikacji “Kompetencje zawodowe Przyszłości 2020” przygotowanym przez Instytut Badań nad Przyszłością przeczytamy o 10 kompetencjach pracowników przyszłości, wśród których znajduje się np. umiejętność wirtualnej współpracy. Mając świadomość , jak ważne jest posiadanie tych kompetencji, Krośnieńska Biblioteka Publiczna oferuje mieszkańcom miasta i regionu wsparcie w ich rozwoju.
Inwestuj w kompetencje cyfrowe z krośnieńską biblioteką
- Pandemia wyraźnie pokazała, jak ważne są kompetencje cyfrowe. Nagle okazało się, że aby załatwiać codzienne sprawy, kontaktować się z bliskimi, brać udział w wydarzeniach kulturalno-edukacyjnych - konieczna jest umiejętność posługiwania się komputerem czy tabletem, korzystania z internetu i aplikacji. - mówi Agata Warywoda, specjalista ds. działań edukacyjnych w Krośnieńskiej Bibliotece Publicznej, laureatka "Listy 100 osób, które w szczególny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych Polaków".
Biblioteka już przed pandemią miała w swojej ofercie działania, które pozwalały mieszkańcom Krosna i regionu uczyć się korzystać z nowych technologii – np. kursy programowania dla dzieci, naukę korzystania z edukacyjnych aplikacji czy pogotowie cyfrowe, gdzie każdy chętny mógł skonsultować problemy i wątpliwości związane z korzystaniem z internetu i obsługą komputera lub innych urządzeń (np. smartfon, tablet).
W ramach pandemii znaczna część działalności przeniosła się w sferę internetu. Co ważne – pracownicy krośnieńskiej biblioteki - organizując np. spotkania online uczyli jednocześnie mieszkańców, jak z tych spotkań korzystać, jak krok po kroku zainstalować platformę potrzebną do połączenia się, podłączyć kamerę czy mikrofon.
red.