Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 08:05
Reklama dotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

E-Naukobus w Zręcinie. Zespół Szkół dołączył do ogólnopolskiego projektu Centrum Nauki Kopernik

Uczniowie Zespołu Szkół w Zręcinie mieli okazję samodzielnie sprawdzić jakie prawa nauki stoją za "lewitującą piłką" albo "kieszonkową próżnią". To za sprawą doświadczeń, które przeprowadzali pod okiem pracowników Centrum Nauki Kopernik. Nietypowe zajęcia odbyły się online.
E-Naukobus w Zręcinie. Zespół Szkół dołączył do ogólnopolskiego projektu Centrum Nauki Kopernik

Autor: Centrum Nauki Kopernik

Szkoła w Zręcinie to jedna z prawie 200 placówek, które w tym roku bezpłatnie skorzystają z jednego z trzech formatów zajęć online (e-Naukobus, e-Laboratoria i e-Planetobus), organizowanych w ramach Programu Nauka dla Ciebie – wspólnej inicjatywy Ministra Edukacji i Nauki oraz Centrum Nauki Kopernik.

- Misją jest wsparcie szkół i uczniów w nauczaniu - tłumaczy Anna Dąbrowska z Centrum Nauki Kopernik. Dodaje, że zdalna forma lekcji wpływa na sposób prowadzenia zajęć z zastosowaniem eksperymentów. - Wymaga to zaprojektowania nowych rozwiązań. Dlatego wprowadzono takie, które wzbudzają ciekawość uczniów i wspierają ich w nauce.

We wtorkowych (16 lutego) zajęciach wzięli udział uczniowie klas II-VIII szkoły w Zręcinie.

- Stało się to dzięki inicjatywie opiekunów i dzieci naszego Koła Naukowego "Być jak Ignacy" - mówi Paweł Przetacznik, dyrektor Zespołu Szkół w Zręcinie.

Dyrektor dodaje, że wspólne eksperymentowanie było ogromnym przeżyciem dla uczniów. - Rozbudza ciekawość poznawczą i zachęca do samodzielnego prowadzenia doświadczeń w domu, z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku - mówi. Zaznacza, że uczniowie przekonali się, że do uprawiania nauki niekoniecznie potrzebny jest im specjalistyczny sprzęt.

Podczas 35-minutowych zajęć, w małych grupach, uczniowie poznawali zjawiska związane z powietrzem oraz ciśnieniem. - Dowiedzieli się m.in. jak działają półkule magdeburskie i przyjrzeli się działaniu tunelu aerodynamicznego - opowiada Anna Dąbrowska.

- Była to okazja do uczestniczenia w zajęciach, które są inne niż te prowadzone w szkole - mówi Paweł Przetacznik. I dodaje, że dzieciom bardzo przypada do gustu, kiedy uczą się bawiąc.

- Wspólnie z prowadzącymi uczniowie wykonywali proste doświadczenia, korzystając z przedmiotów, które zawsze są pod ręką - mówi Anna Dąbrowska. - A nasi Edukatorzy, stosując angażujące metody nauczania, pokazali młodzieży, że naukę może praktykować każdy.

Organizatorami przedsięwzięcia były Ewa Drożdzal i Dorota Prętnik, opiekunki Koła Naukowego "Być jak Ignacy" w Zespole Szkół w Zręcinie. Paweł Przetacznik podkreśla, że to właśnie w ramach działalności tego koła uczniowie mogą z pasją poświęcać się nauce i z sukcesami realizować wiele zadań w ramach ogólnopolskiego programu PGNiG Być jak Ignacy.

- Dzięki zaangażowaniu uczniów i opiekunów w ubiegłym roku Zespół Szkół w Zręcinie otrzymał prestiżowy tytuł Naukowej Szkoły Ignacego w województwie podkarpackim i nagrodę 8 tys. zł - zaznacza dyrektor Przetacznik.

tom
zdjęcia: Centrum Nauki Kopernik, Zespół Szkół w Zręcinie



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ
  
Reklama