Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej tłumaczy, że nowy sposób oszustwa wykorzystuje niewiedzę użytkowników dotyczącą wdrożenia przez Unię Europejską m.in. tzw. pakietu VAT dla e-commerce. - Ponieważ zmiana sposobu postępowania z przesyłkami jest zagadnieniem nowym, internetowi oszuści postanowili wykorzystać ten fakt rozsyłając fałszywe e-maile do klientów, w których zachęcają do otwarcia zawirusowanego załącznika lub linku - informuje.
W treści maila zawarta jest prośba o uzupełnienie dokumentacji celnej dotyczącej towarów zakupionych w azjatyckich sklepach internetowych. - Jej spełnienie grozi utratą osobistych danych lub pieniędzy - ostrzega Justyna Siwek.
Po kliknięciu w załącznik albo link znajdujący się w otrzymanej wiadomości, komputer może zostać zarażony wirusem. - W tym wypadku koniem trojańskim, który pozwoli przestępcom wykraść dane i przejąć kontrolę nad komputerem - tłumaczy rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej.
Dodaje, że w przypadku najnowszego ataku cyberprzestępców, jaki został wykryty, użytkownik może też zostać poproszony o dane logowania do banku albo innych serwisów.
- Kategorycznie wyjaśniamy, że Poczta Polska nie wysyła do klientów maili dotyczących cła i nigdy nie prosi swoich klientów o dane bankowe - podkreśla Justyna Siwek.
Poczta Polska prosi by wszystkie tego typu wiadomości zgłaszać na adresy: [email protected] lub [email protected].
- Prosimy także o przesłanie podejrzanej wiadomość jako załącznik, a nie poprzez "przekaż dalej", gdyż utrudnia to analizę e-maila i opóźnia ustalenie sprawcy - tłumaczy Justyna Siwek.
Autor: tom