Skuteczna regeneracja filtrów DPF
Pierwsze auta z zamontowanymi filtrami cząstek stałych pojawiły się na europejskich drogach na początku XXw. Zapowiedzi producentów tych innowacyjnych rozwiązań były bardzo optymistyczne, pomimo informacji, że te podzespoły eksploatacyjne mogą potrzebować wymiany po przekroczeniu określonej liczby kilometrów. Zapowiedź ta dotyczyła przede wszystkim filtrów mokrych, do których stosowało się specjalne płyny oraz filtrów cząstek stałych. Jednak większość firm produkujących auta na rynek europejski stosowała filtry suche, które nie wymagały użycia specjalistycznych płynów, ale przede wszystkim, zgodnie z informacją od producenta, nie wymagały wymiany przez cały okres eksploatacji samochodu. Szybko okazało się jednak, że wszystkie szacunki były błędne i każdy z filtrów zapycha się po pokonaniu przez samochód nawet kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, rzadko kiedy wystarczają na przejechanie 200 tys. km i to wyłącznie w wypadku sprzyjających warunków eksploatacji auta.
07.06.2019 09:05