Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 29 kwietnia 2025 09:19
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Zbliża się etap budowy S-19 na odcinku z Iskrzyni do Dukli

Jak informuje rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przyjęto już Koncepcję programową budowy odcinka pomiędzy Iskrzynią a Miejscem Piastowym. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację w systemie projektuj-buduj.
Kliknij aby odtworzyć

Na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych rozpatrzono i oceniono Koncepcję Programową z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Iskrzynia - węzeł Miejsce Piastowe o długości ok. 10,3 km.

W posiedzeniu wzięli udział przedstawiciele GDDKiA, wykonawcy, organów administracji samorządowej i rządowej oraz instytucji zainteresowanych ocenianym zadaniem inwestycyjnym, a także ekspertów w zakresie osuwisk.

W Koncepcji Programowej przewidziano budowę drogi ekspresowej S19 o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z:

  • węzłami drogowymi Iskrzynia i Miejsce Piastowe,
  • Obwodem Utrzymania Drogowego (OUD) Miejsce Piastowe,
  • obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (2 estakady, 5 wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt),
  • urządzeniami BRD oraz urządzeniami ochrony środowiska, przebudową i rozbudową kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudową i budową infrastruktury technicznej.

W związku z tym, że droga ekspresowa S19 będzie przebiegać przez teren różnorodny i skomplikowany pod względem geologicznym, jednym z elementów Koncepcji Programowej było rozpoznanie geologiczne podłoża. Wykonano dokumentację geologiczno-inżynierską (liczba wierceń: 1261 szt., łączny metraż wierceń: 9432,4 m, głębokość wierceń: 2,3 -25,0 m) i dokumentację hydrogeologiczną.

Na podstawie uzyskanych wyników badań dokonano oceny warunków geologiczno-inżynierskich pod kątem stopnia skomplikowania (złożoności) podłoża.

Stwierdzono, że w podłożu budowlanym projektowanego odcinka drogi występują zróżnicowane warunki gruntowe (przeważają odcinki o prostych oraz złożonych warunkach gruntowych, warunki skomplikowane występują na odc. w km 57+625 – 57+707 oraz 65+950 – 66+790).

Jak informuje GDDKiA w oparciu o przeprowadzone prace geofizyczne stwierdzono również, że na badanym odcinku nie występują tereny osuwiskowe. 

Kolejnym etapem będzie ogłoszenie - jeszcze w tym roku - przetargu na realizację w systemie projektuj-buduj tego zadania wraz z odc. Miejsce Piastowe – Dukla, które razem stanowić będą swoista obwodnicę Miejsca Piastowego.

opr. tom

wizualizacje: GDDKiA Oddział Rzeszów



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ