Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Krośnieńska obwodnica oficjalnie otwarta. Nie ma już na niej "wąskiego gardła"

Zakończył się kolejny etap przebudowy DK28 biegnącej w granicach miasta. Przez Krosno można przejechać bezpieczniej i szybciej. - Marzyliśmy o dokończeniu tej inwestycji - podkreślił Piotr Przytocki prezydent Krosna, podczas oficjalnego otwarcia obwodnicy.
Krośnieńska obwodnica oficjalnie otwarta. Nie ma już na niej "wąskiego gardła"

Autor: Tomasz Jefimow

IV etap rozbudowy krośnieńskiej obwodnicy rozpoczął się w grudniu 2019 roku i trwał do maja tego roku. Dobudowano jezdnię, wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi. Wymieniono nawierzchnię na odcinku od skrzyżowania z ul. Krakowską do skrzyżowania z ul. Zręcińską.

Powstały też węzły komunikujące tereny przemysłowe oraz dzielnicę Polanka. - Inwestycja ta znacząco podniosła dostępność dla mieszkańców, przedsiębiorców i bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego - zaznacza Tomasz Soliński zastępca prezydenta Krosna. Dodaje, że przebudowane zostały skrzyżowania, które wcześniej utrudniały życie kierowcom.

Na skrzyżowaniu ulic Podkarpackiej, Skłodowskiej-Curie, Okulickiego i Baczyńskiego, powstały nowoczesne, bezkolizyjne węzły drogowe. Wybudowano rondo na ul. Curie-Skłodowskiej, a także ulicę Tytusa Trzecieskiego, która połączyła dzielnicę Polanka z ulicą Tysiąclecia.

Powstały też drogi zbiorcze, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, ekrany dźwiękochłonne oraz nowoczesne oświetlenie.

Władze miasta podkreślają, że najtrudniejszym i najbardziej czasochłonnym elementem inwestycji była budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 108.

- Po blisko półtora roku prac i związanych z nimi utrudnień, możemy użytkować bezpieczną infrastrukturę sprzyjającą mieszkańcom, kierowcom i pieszym - mówi Piotr Przytocki. Zaznacza, że przez Krosno można teraz przejechać bezpieczniej, płynniej, szybciej, bez stania w korkach.

Prezydent podkreśla, że nie bez znaczenia są też wrażenia estetyczne. - Miasto pięknie wygląda, szczególnie wieczorem. Krosno zyskało wielkomiejski charakter. To jest to o czym marzyliśmy - mówi.

- Każdy, kto będzie przejeżdżał tą drogą, zauważy, że miasto dynamicznie się rozwija i dzięki poprawie infrastruktury sprzyja mieszkańcom, inwestorom i zachęca do tego, żeby w miejscu o takich warunkach mieszkać i rozwijać swój biznes - dodaje Tomasz Soliński.

Wykonawcą prac było konsorcjum złożone z lokalnych firm. Liderem był Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie, a partnerami: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych S.A. w Krośnie, oraz Wolmost Sp. z o. o.

- To była jedna z najważniejszych inwestycji zrealizowanych przez nasze przedsiębiorstwo w ciągu ostatnich lat - mówią przedstawiciele Rejonu Budowy Dróg i Mostów w Krośnie. Dodają, że była to dla nich inwestycja prestiżowa i traktowana priorytetowo. - Cieszymy się, że mogliśmy realizować tak ważną inwestycję dla mieszkańców Krosna. Dzięki tej modernizacji Krosno zyskało nowoczesny układ komunikacyjny, którego nie powstydziłoby się wiele miast w Polsce - zaznaczają.

Koszt modernizacji blisko dwukilometrowego odcinka DK28 wyniósł ponad 56 mln zł. Dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury wyniosło prawie 32 mln zł.

Oficjalne otwarcie obwodnicy odbyło się w piątek (2 lipca) przed południem. Obecni byli na nim m.in. wiceminister infrastruktury Rafał Weber, władze miasta, poseł Piotr Babinetz, radni, miejscy urzędnicy i przedstawiciele wykonawców i służb mundurowych. Nowy odcinek DK28 poświęcił proboszcz parafii w Polance.

- Cieszę się z tego faktu, że ministerstwo infrastruktury mogło wesprzeć to wielkie przedsięwzięcie polegające na przebudowie DK28, która jest w zarządzie administracyjnym Krosna - zaznaczył Rafał Weber.

Przyznał, że kluczowym działaniem resortu jest budowa dróg ekspresowych, szybkiego ruchu i autostrad, a także obwodnic w ciągach dróg krajowych. - Istotnym elementem naszego działania jest wspieranie samorządowców w tym aby poprawiali i usprawniali układy komunikacyjne wewnątrz miast - zaznaczył.

Rafał Weber pogratulował władzom Krosna dobrego wniosku i uzyskania pieniędzy z ministerstwa infrastruktury. Zapewnił, że fundusze będą dostępne również w kolejnych latach. - Jeszcze w tym miesiącu wojewoda ogłosi kolejny nabór w ramach rządowego funduszu rozwoju dróg a ministerstwo w październiku ogłosi wsparcie w ramach rezerwy subwencji ogólnej na rok 2022 - zapowiedział.

Prezydent Piotr Przytocki zaznacza, że kolejnym wyzwaniem dla Krosna jest włączenie drogowe w układ komunikacyjny budowanej drogi ekspresowej S19 "Via Carpathia", dzięki któremu mieszkańcy Krosna będą mogli szybko i bezpiecznie skorzystać z sieci Europejskich Korytarzy Transportowych.

Autor: Tomasz Jefimow
Zdjęcia: Tomasz Jefimow, UM Krosno



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ