Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 28 kwietnia 2025 22:25
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Krośnieńska obwodnica oficjalnie otwarta. Nie ma już na niej "wąskiego gardła"

Zakończył się kolejny etap przebudowy DK28 biegnącej w granicach miasta. Przez Krosno można przejechać bezpieczniej i szybciej. - Marzyliśmy o dokończeniu tej inwestycji - podkreślił Piotr Przytocki prezydent Krosna, podczas oficjalnego otwarcia obwodnicy.
Krośnieńska obwodnica oficjalnie otwarta. Nie ma już na niej "wąskiego gardła"

Autor: Tomasz Jefimow

IV etap rozbudowy krośnieńskiej obwodnicy rozpoczął się w grudniu 2019 roku i trwał do maja tego roku. Dobudowano jezdnię, wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi. Wymieniono nawierzchnię na odcinku od skrzyżowania z ul. Krakowską do skrzyżowania z ul. Zręcińską.

Powstały też węzły komunikujące tereny przemysłowe oraz dzielnicę Polanka. - Inwestycja ta znacząco podniosła dostępność dla mieszkańców, przedsiębiorców i bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego - zaznacza Tomasz Soliński zastępca prezydenta Krosna. Dodaje, że przebudowane zostały skrzyżowania, które wcześniej utrudniały życie kierowcom.

Na skrzyżowaniu ulic Podkarpackiej, Skłodowskiej-Curie, Okulickiego i Baczyńskiego, powstały nowoczesne, bezkolizyjne węzły drogowe. Wybudowano rondo na ul. Curie-Skłodowskiej, a także ulicę Tytusa Trzecieskiego, która połączyła dzielnicę Polanka z ulicą Tysiąclecia.

Powstały też drogi zbiorcze, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, ekrany dźwiękochłonne oraz nowoczesne oświetlenie.

Władze miasta podkreślają, że najtrudniejszym i najbardziej czasochłonnym elementem inwestycji była budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 108.

- Po blisko półtora roku prac i związanych z nimi utrudnień, możemy użytkować bezpieczną infrastrukturę sprzyjającą mieszkańcom, kierowcom i pieszym - mówi Piotr Przytocki. Zaznacza, że przez Krosno można teraz przejechać bezpieczniej, płynniej, szybciej, bez stania w korkach.

Prezydent podkreśla, że nie bez znaczenia są też wrażenia estetyczne. - Miasto pięknie wygląda, szczególnie wieczorem. Krosno zyskało wielkomiejski charakter. To jest to o czym marzyliśmy - mówi.

- Każdy, kto będzie przejeżdżał tą drogą, zauważy, że miasto dynamicznie się rozwija i dzięki poprawie infrastruktury sprzyja mieszkańcom, inwestorom i zachęca do tego, żeby w miejscu o takich warunkach mieszkać i rozwijać swój biznes - dodaje Tomasz Soliński.

Wykonawcą prac było konsorcjum złożone z lokalnych firm. Liderem był Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie, a partnerami: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych S.A. w Krośnie, oraz Wolmost Sp. z o. o.

- To była jedna z najważniejszych inwestycji zrealizowanych przez nasze przedsiębiorstwo w ciągu ostatnich lat - mówią przedstawiciele Rejonu Budowy Dróg i Mostów w Krośnie. Dodają, że była to dla nich inwestycja prestiżowa i traktowana priorytetowo. - Cieszymy się, że mogliśmy realizować tak ważną inwestycję dla mieszkańców Krosna. Dzięki tej modernizacji Krosno zyskało nowoczesny układ komunikacyjny, którego nie powstydziłoby się wiele miast w Polsce - zaznaczają.

Koszt modernizacji blisko dwukilometrowego odcinka DK28 wyniósł ponad 56 mln zł. Dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury wyniosło prawie 32 mln zł.

Oficjalne otwarcie obwodnicy odbyło się w piątek (2 lipca) przed południem. Obecni byli na nim m.in. wiceminister infrastruktury Rafał Weber, władze miasta, poseł Piotr Babinetz, radni, miejscy urzędnicy i przedstawiciele wykonawców i służb mundurowych. Nowy odcinek DK28 poświęcił proboszcz parafii w Polance.

- Cieszę się z tego faktu, że ministerstwo infrastruktury mogło wesprzeć to wielkie przedsięwzięcie polegające na przebudowie DK28, która jest w zarządzie administracyjnym Krosna - zaznaczył Rafał Weber.

Przyznał, że kluczowym działaniem resortu jest budowa dróg ekspresowych, szybkiego ruchu i autostrad, a także obwodnic w ciągach dróg krajowych. - Istotnym elementem naszego działania jest wspieranie samorządowców w tym aby poprawiali i usprawniali układy komunikacyjne wewnątrz miast - zaznaczył.

Rafał Weber pogratulował władzom Krosna dobrego wniosku i uzyskania pieniędzy z ministerstwa infrastruktury. Zapewnił, że fundusze będą dostępne również w kolejnych latach. - Jeszcze w tym miesiącu wojewoda ogłosi kolejny nabór w ramach rządowego funduszu rozwoju dróg a ministerstwo w październiku ogłosi wsparcie w ramach rezerwy subwencji ogólnej na rok 2022 - zapowiedział.

Prezydent Piotr Przytocki zaznacza, że kolejnym wyzwaniem dla Krosna jest włączenie drogowe w układ komunikacyjny budowanej drogi ekspresowej S19 "Via Carpathia", dzięki któremu mieszkańcy Krosna będą mogli szybko i bezpiecznie skorzystać z sieci Europejskich Korytarzy Transportowych.

Autor: Tomasz Jefimow
Zdjęcia: Tomasz Jefimow, UM Krosno



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ