Przetarg, który wyłonił wykonawcę projektu i budowy odcinka S19 od węzła Iskrzynia do węzła Miejsce Piastowe, został rozstrzygnięty na początku czerwca.
Budowa kolejnego odcinka Via Carpatia spotkała się z dużym zainteresowaniem wykonawców. - W przetargu na projekt i budowę tego odcinka S19 wpłynęło 11 ofert - przypomina Joanna Rarus, rzecznik prasowy rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Jako najkorzystniejszą, została wybrana propozycja konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones (partner), które zaoferowało zrealizowanie zadania za kwotę 365 074 863,34 zł.
Po rozstrzygnięciu przetargu, jego standardową kontrolę przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. - Zakończyła się pozytywnym wynikiem - informuje Joanna Rarus. Dodaje, że kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy. - Planujemy to jeszcze we wrześniu - mówi.
Od tego czasu wykonawca na roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będzie miał 36 miesięcy. - Ponadto wymaganiem inwestora jest złożenie wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w terminie 10 miesięcy od podpisania umowy, tzw. kamień milowy - informuje Joanna Rarus.
Zakres prac
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa 10,3 km dwujezdniowej drogi ekspresowej. W ramach prac powstaną dwa węzły drogowe (Iskrzynia i Miejsce Piastowe), Obwód Utrzymania Drogowego Miejsce Piastowe, a także obiekty inżynierskie – dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejścia dla zwierząt.
Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz urządzenia ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna.
Czytaj też: Umowa podpisana. Rozpoczynają się prace przy S19 z Miejsca Piastowego do Dukli
Autor: tom