GDDKiA zaznacza, że jest to jeden z trudniejszych odcinków drogi ekspresowej S19 pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych.
Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 18,2 km. Od Dukli do Barwinka wybudowane mają być dwie jezdnie z dwoma pasami. S19 będzie się kończyć w Barwinku. Wybudowany będzie węzeł łączący z DK19.
Na 18,2 kilometrowym odcinku będzie 15 estakad. Najdłuższa będzie miała ok. 1,1 km i rozpięta będzie nad doliną na filarach o wysokości ok. 35 metrów. Powstanie również dziesięć mostów, sześć wiaduktów drogowych, sześć przejść dla zwierząt.
Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Powstaną również cztery miejsca do kontroli i ważenia pojazdów.
GDDKiA przed otwarciem ofert w przetargu poinformowała, że na zaprojektowanie i budowę odcinka S19 z Dukli do Barwinka zamierza przeznaczyć 1 681 538 139,25 zł brutto.
Oferty złożyło osiem firm. Trzy z nich mieszczą się w kwocie deklarowanej przez zamawiającego:
- Metrostav Infrastructure a.s. z Pragi - 1 440 701 991,79 zł
- Polaqua z Wólki Kozodawskiej - 1 541 121 487,77 zł
- PORR S.A. z Warszawy - 1 673 162 850 zł
Wyższe oferty złożyły:
- Budimex S.A. z Warszawy - 1 696 359 710,28 zł
- PUT Intercor z Zawiercia - 1 771 200 000 zł
- Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construcción S.A.z Madrytu - 2 099 379 377,53 zł
- Mota-Engil Central Europe z Krakowa - 2 288 314 975 zł
- Konsorcjum Banimex z Będzina i Duna Aszfalt Zrt. z Tiszakécske - 2 557 744 989,86 zł
Złożone oferty będą teraz oceniane przy zastosowaniu kryteriów: cena (60 proc.), termin realizacji kontraktu (10 procent) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne, instalacje zasilające oraz konstrukcje
wsporcze (30 procent). - Po przeprowadzeniu analizy ofert i wskazaniu najkorzystniejszej z nich, w przypadku braku odwołań, możliwe będzie podpisanie umowy - informuje Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, który połączy Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 kilometrów i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu będzie miała docelowo długość ok. 169 kilometrów.
Stan realizacji S19 w województwie podkarpackim:
- 75,7 km - oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie - Zdziary, Rudnik nad Sanem - Rzeszów Południe),
- 50,5 km - w realizacji (w budowie: Zdziary - Rudnik nad Sanem oraz w systemie Projektuj i buduj: Rzeszów Południe - Babica, Babica - Jawornik, Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla),
- 42,3 km - w przygotowaniu (na etapie przetargu: Lutcza - Domaradz i Dukla - Barwinek, na etapie realizacji Koncepcji programowej: Jawornik - Lutcza i Domaradz - Iskrzynia).
Autor: tom