Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 26 kwietnia 2025 09:20
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Remont i budowa mostu na ul. Paderewskiego w Krośnie. Są chętni, ale koszty są zbyt wysokie?

Otwarte zostały oferty w przetargu dotyczącym rozbudowy ul. Paderewskiego i budowy mostu nad potokiem Lubatówka. Na udział zdecydowało się trzech wykonawców. Jednak ich wyliczenia kosztów są zdecydowanie wyższe niż zakładał to magistrat.
Remont i budowa mostu na ul. Paderewskiego w Krośnie. Są chętni, ale koszty są zbyt wysokie?

Autor: Tomasz Jefimow

Inwestycja na ul. Paderewskiego budzi wiele kontrowersji, bowiem władze miasta zdecydowały, że będzie się wiązać z wycinką drzew. Zaniepokojeni mieszkańcy, chcąc zablokować rozbudowę ulicy. Ich zdaniem wystarczy jedynie przebudowa mostu. Zbierają podpisy pod petycją do władz miasta.


Czytaj też: Krosno. Petycja mieszkańców przeciwko wycince drzew przy ul. Paderewskiego


Zgodnie z założeniami miasta oprócz rozbudowy ulicy i budową mostu wykonawca będzie miał za zadanie budowę chodnika po lewej stronie drogi oraz ciągu pieszo-rowerowego po prawej.

Ulica Paderewskiego po rozbudowie ma mieć dwa pasy ruchu o szerokości 2,75 m, ścieżka pieszo-rowerowa – 3 m, a chodnik – 2 m. Nowy most ma mieć prawie 20 m długości i 13 m szerokości.

Celem przedsięwzięcia jest uporządkowanie istniejącej infrastruktury dla sprawniejszego ruchu pojazdów, pieszych i rowerzystów.

Inwestycja zakłada wycinkę drzew, które rosną wzdłuż krawędzi jezdni. Jak czytamy w decyzji ZRiD – powodują one zagrożenie życia i uszkodzenie mienia. Wycięte mają być też drzewa i krzewy, które rosną na terenach prywatnych, ale kolidują z inwestycją.

Zgodę na te prace urząd miasta dostał już od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Było to konieczne, gdyż drzewa wchodzą w skład historycznego układu urbanistycznego części Krosna, który jest wpisany do rejestru zabytków.

Nowe drzewa mają być nasadzone poza chodnikiem i ścieżką pieszo-rowerową.

Władze miasta planowały, że prace uda się wykonać za niespełna 4,2 mln zł. Złożony został wniosek o dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wsparcie zostało przyznane. Wynosi niespełna 2,1 mln zł.

Końcem marca urząd ogłosił przetarg, który miał wyłonić wykonawcę. W poniedziałek (11 kwietnia) oferty zostały otwarte. Wcześniej krośnieński magistrat poinformował, że na zadanie zamierza przeznaczyć 4 547 021 zł brutto.

Okazuje się, że to zdecydowanie za mało. Oferty przedstawiło trzech wykonawców. Każda z nich jest zdecydowanie wyższa.

Prace najniżej wyceniła spółka Strabag z Pruszkowa (7 046 958,07 zł). Jawal z Kielc przedstawił ofertę w wysokości 7 359 825,05 zł, a konsorcjum firm PBW Inżynieria z Wrocławia i Dromosttor Polska z Lwówka Śląskiego - 7 857 638,10 zł.

Autor: tom
Zdjęcia: Tomasz Jefimow



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ