Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 26 kwietnia 2025 09:05
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Obwodnica Miejsca Piastowego. Rzeszowski oddział GDDKiA informuje jest stan realizacji inwestycji

W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na Podkarpaciu powstaje osiem inwestycji drogowych. Wśród nich jest obwodnica Miejsca Piastowego. Wykonawca zakończył już pierwszy etap opracowania dokumentacji projektowej.
Obwodnica Miejsca Piastowego. Rzeszowski oddział GDDKiA informuje jest stan realizacji inwestycji

Autor: Tomasz Jefimow

Rzeszowski oddział generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad umowę na wykonanie dokumentacji projektowej obwodnicy obejmującej Miejsce Piastowe, Iwonicz, Rymanów, Besko i Zarszyn, podpisał w kwietniu ub. roku.

Obejmuje ona opracowanie studium korytarzowego, techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Dokumentację za kwotę blisko 10 688 700 zł wykonuje konsorcjum: MPRB, Mosty Kraków i MP Infra.

- Planowany termin opracowania dokumentacji to marzec 2024 roku - informuje Joanna Rarus, rzecznik prasowy rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Dodaje, że wykonawca zakończył już pierwszy etap opracowania dokumentacji projektowej, jakim jest studium korytarzowe.

- W ramach tego etapu, w lipcu ubiegłego roku, przeprowadzona została akcja informacyjna z mieszkańcami dziewięciu gmin – Miejsce Piastowe, Iwonicz-Zdrój, Krościenko Wyżne, Haczów, Zarszyn, Besko, Krosno, Korczyna oraz Rymanów. Zaprezentowano warianty przebiegu przyszłej obwodnicy - przypomina Joanna Rarus.

Rzeczniczka GDDKiA informuje, że wpłynęło 375 opinii mieszkańców oraz 16 opinii samorządów lokalnych. - To, jak istotne są spotkania z mieszkańcami, pokazuje fakt, że znaczną część opinii – ponad 90 procent – udało się uwzględnić poprzez opracowanie czterech nowych wariantów społecznych - zaznacza Joanna Rarus.

Analizowanych było osiem wariantów przebiegu przyszłej obwodnicy. Do dalszych prac projektowych wybrano cztery warianty, w tym dwa warianty społeczne.

- Każdy z wybranych wariantów opiera się na innym sposobie połączenia projektowanej obwodnicy z drogą ekspresową S19 - tłumaczy Joanna Rarus.

Wariant W1 - brak połączenia, wariant W4 - budowa łącznika umożliwiającego połączenie z S19 za pomocą węzła Krosno Południe, wariant W5 - budowa nowego węzła na S19, wariant W6 - wykorzystanie węzła Krosno Północ.

GDDKiA informuje, że rozpoczął się etap studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, który uszczegółowi rozwiązania projektowe. Zostanie także wykonana inwentaryzacja przyrodnicza oraz rozpoznanie geologiczne podłoża.
W okresie wakacyjnym planowane są kolejne spotkania z mieszkańcami, na których zostaną przedstawione szczegółowe rozwiązania projektowe rekomendowanych wariantów przebiegu.

- Po zebraniu opinii, spostrzeżeń oraz uwag mieszkańców i władz samorządowych, uwzględniając także wyniki inwentaryzacji przyrodniczej, warunki gruntowe oraz wskaźniki ekonomiczne, zostanie wskazany wariant, dla którego wystąpimy z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - mówi Joanna Rarus.

Dopiero po jej uzyskaniu, w sposób ostateczny zostanie określony przebieg przyszłej obwodnicy Miejsca Piastowego.

 

Wszystkie obwodnice, jakie powstaną w ramach PB100 w województwie podkarpackim, będą drogami klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji wybudowane zostaną skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) oraz odcinki dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległych terenów.

Inwestycje będą uwzględniać również m.in. budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogami obwodowymi, budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska, budowę oświetlenia drogowego oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Autor: tom



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ