Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 25 kwietnia 2025 06:53
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

W przyszłym roku 100-lecie marki Krosno Glass

W przyszłym roku 100-lecie świętować będzie jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek szkła użytkowego w Polsce – KROSNO. Jubileusz obchodzić będzie nie tylko w kraju. Szkło z krośnieńskiej huty przez sieć dystrybucji, a także platformy, jak Amazon czy eBay trafia na 70 rynków na całym świecie.
W przyszłym roku 100-lecie marki Krosno Glass

Od arabskich szejków zamawiających szkło ze złoceniami, po codziennych użytkowników w USA czy Niemczech, wszyscy będą mogli dodać blasku chwilom i kupić jubileuszowe, kolekcjonerskie edycje KROSNO.

Trudno znaleźć w Polsce mieszkanie, w którym nie byłoby chociaż jednego produktu od marki KROSNO. Podkarpacka huta szkła Krosno Glass tworzy wyroby szklane o różnorodnym przeznaczeniu: do alkoholi, napojów, do serwowania potraw, a także szkło dekoracyjne i prezentowe.

W każdym polskim domu

W ostatnich kilku latach firma przeszła kompleksową modernizację linii produkcyjnych, odświeżenie stałej oferty produktów, wprowadziła nowe wzory i kolekcje sezonowe. Rozmachu nabrał też własny dział projektowy, który mistrzowsko łączy sztukę z walorami użytkowymi szkła, wzmocniony dodatkowo przez kooperacje ze znanymi twórcami, jak Jan Kochański. Ostatnio w ofercie pojawiły się kieliszki do wódki stworzone we współpracy z Januszem Palikotem.

Dzieła projektantów do życia powołują mistrzowie w swoim fachu: artyści-hutnicy, projektanci, szlifierze i zdobnicy z Krosno Glass. Tworzą oni szkło super premium, wytwarzane tradycyjną metodą ręczną, która stanowi serce krośnieńskiej huty, a największą popularnością wśród konsumentów spośród wyrobów ręcznych cieszy się kolekcja ROMANCE. Krośnieński projekt i jakość szkła w przystępnej cenie zapewnia dział produkcji mechanicznej, którego flagowym produktem jest kolekcja AVANT-GARDE.

– Zanotowaliśmy dynamiczną ekspansję naszych kolekcji w e-commerce, a także w sieciach lokalnych i wielkopowierzchniowych. Rozwijamy sprzedaż m.in. w DUKA, Carrefour oraz Pepco, w którym w ostatnim roku podwoiliśmy obroty. Na przestrzeni ostatnich 2 lat marka KROSNO weszła z ofertą do takich sieci jak LIDL czy Dino i planuje dalszą penetrację rynku w tym kanale – relacjonuje Inga Kamińska, prezes zarządu Krosno Glass.

Światowa wizytówka

KROSNO to nie tylko kultowa polska marka, ale także globalna wizytówka rzemiosła i wzornictwa szkła użytkowego z Polski. Huta sprzedaje produkty w kraju i na świecie pod marką własną, jak również realizuje zamówienia dla uznanych firm i globalnych liderów rynku z kategorii fashion i home & living, jak Lehmann czy Crate & Barrel. Realizuje też specjalne zamówienia dla arystokratów i najbogatszych klientów na świecie.

Eksport przekracza 80 proc. przychodów firmy i trafia do około 70 krajów. Największe obecnie obroty na rynkach zagranicznych Krosno Glass notuje w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Penetracji zagranicznych rynków w dłuższej perspektywie nie przeszkodziła pandemia.

– Zwiększony popyt na rynkach w 2021 zaowocował obłożeniem linii produkcyjnych ze znacznym wyprzedzeniem. Dla niektórych kategorii produkcji ręcznej klienci otrzymują na chwilę obecną terminy w połowie 2023 – wyjaśnia Inga Kamińska.

Na podbój światowego Marketplace

Huta dobrze wykorzystuje światowy rozwój e-commerce, który ułatwia jej penetrację zagranicznych rynków. Jeszcze w 2018 roku rozpoczęła sprzedaż przez platformę Amazon w Europie w modelu FBA (Fulfillment by Amazon). Dołączając do strefy Pan-European FBA zapewniła sobie sprzedaż na wszystkich europejskich rynkach, na których jest obecny Amazon, tj. Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch, Holandii, Szwecji oraz Polski.

– Jesteśmy obecni również na innych europejskich platformach Marketplace, w tym w Niemczech: eBay, Kaufland, Hood oraz Wayfair, we Francji Cdiscount oraz we Włoszech na eBay. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy współpracę z Amazon w Stanach Zjednoczonych, a w bieżącym roku w Kanadzie. W planach mamy start sprzedaży na kolejnych platformach w Europie: eBay UK, Bol, Home 24, a w Stanach Zjednoczonych na eBay – wymienia prezes.

100 lat, 100 lat!

Huta Krosno Glass od 1923 roku budowała swoją tradycję, rzemiosło, technologię i markę w szklanym zagłębiu Polski. Przetrwała II wojnę światową, działała przejściowo jako przedsiębiorstwo państwowe, wyszła obronną ręką z kryzysu jako prywatna firma. W ostatnich latach wzmocniła się w oparciu o inwestycje i modernizację.

– KROSNO stoi u progu drugiego stulecia, ale wizerunek i oferta pozostają otwarte na konsumentów w różnym wieku i na różnym etapie życia: od młodych ludzi, poszukujących jakości i minimalistycznych rozwiązań, przez miłośników ponadczasowego wzornictwa, koneserów napojów i trunków serwowanych w tradycyjnym szkle – wyjaśnia Inga Kamińska, prezes zarządu Krosno Glass.

Nowa strategia komunikacji pozycjonuje KROSNO jako mass premium. Marka w tym roku wypracowała nowy parasol komunikacyjny „Krosno. Dodaje blasku chwilom”, który stawia na budowanie więzi emocjonalnej z marką. Z tą strategią przygotowuje się do obchodów 100-lecia, które świętować chce z konsumentami w Polsce i na świecie.

– Szczegóły ujawnimy w 2023 roku, ale już teraz mogę zdradzić, że planujemy wspólną celebrację krośnieńskiego designu przez co najmniej kilka jubileuszowych kolekcji oraz aktywacje dla naszych konsumentówzapowiada prezes Krosno Glass.

Źródło: Krosno Glass

 


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ