Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 24 kwietnia 2025 09:04
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Budowa drugiego etapu łącznika Krosna z S19. Miasto szuka wykonawcy

Krośnieński magistrat ogłosił przetarg dotyczący budowy połączenia drogowego miasta z drogą ekspresową S19. Wykonawcy na składanie ofert mają czas do 7 listopada. Później – po zaakceptowaniu kwoty – budowa II etapu łącznika będzie musiała zakończyć się w przeciągu 48 miesięcy.
Budowa drugiego etapu łącznika Krosna z S19. Miasto szuka wykonawcy

Autor: Tomasz Jefimow

Łącznik Krosna z S19 ma być nie tylko połączeniem z drogą ekspresową. Zgodnie z założeniami ma skomunikować miasto nowymi terenami inwestycyjnymi. Nowa droga to też część jednego z wariantów obwodnicy Miejsca Piastowego.

Budowa 4-kilometrowego odcinka drogi jest możliwa dzięki dofinansowaniu z Rządowego Funduszu Polski Ład. W ubiegłym roku miasto otrzymało 30 mln zł wsparcia, kolejne 30 mln zł udało się pozyskać w drugim rozdaniu.

Magistrat zadanie podzielił na dwa etapy. Wykonawca pierwszego etapu jest już znany. Wczoraj (11 października) przetarg został rozstrzygnięty. Władze miasta wybrały ofertę konsorcjum złożonego z krośnieńskich spółek RBDiM i PRID.

- Teraz zgodnie z przepisami PZP o decyzji informujemy oferentów, następnie wybrany wykonawca wnosi zabezpieczenie, a potem możemy podpisać umowę, jeśli nie wpłynie odwołanie - tłumaczy Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna.

Liczy, że umowę uda się podpisać pod koniec października.

Czyli jeszcze przed otwarciem ofert w przetargu dotyczącym II etapu prac. Ma to nastąpić 7 listopada.

Przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj ma wyłonić wykonawcę ok. 1,9-kilometrowego odcinka drogi – od projektowanego przez PKP skrzyżowania z przejazdem kolejowym linii nr 108 w ciągu ul. gen. Władysława Sikorskiego do krajowej "19".

Droga ma być jednojezdniowa w klasie GP z oświetleniem ulicznym i ciągiem pieszo-rowerowym. Jednak podczas projektowania wykonawca będzie musiał zaplanować i zarezerwować teren o szerokości ok. 12-15 metrów, pod planowaną drugą jezdnię.

W programie funkcjonalno-użytkowym opisano szczegółowy zakres zamówienia. Wynika z niego, że na tym odcinku mają być m.in. dwa skrzyżowania (ronda), droga serwisowa z dwoma pasami ruchu, zatoki autobusowe, zjazdy do drogi serwisowej, przejścia dla małych zwierząt.

Nowa droga, która będzie wiodła przez strefę inwestycyjną, będzie się kończyć na DK19. Połączenie z krajówką stanowić będzie duże rondo turbinowe.

Wykonawca ma zająć się także wykonaniem wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi. Ma też zdobyć wszystkie opinie i warunki techniczne, uzgodnienia, pozwolenia, zezwolenia, odstępstwa, decyzje i zgody.

Autor: tom


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ