Droga "G", która docelowo ma stanowić drogę obwodową dla miasta, realizowana jest etapami. O wsparcie niespełna 700-metrowego odcinka – łączącego ul. Bieszczadzką z ul. Sikorskiego – władze miasta starały się kilkukrotnie. Pieniądze udało się zdobyć z rządowej subwencji ogólnej – 20 mln zł.
Pozostała kwota ma pochodzić z budżetu miasta. Radni zgodzili się na zaciągnięcie przez miasto 20 mln kredytu.
Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna podkreśla, że ten odcinek drogi jest niezwykle istotny dla miasta – połączy dwie arterie komunikacyjne: drogę krajową nr 28 oraz ul. Sikorskiego, która będzie całkowicie przebudowana.
- Tym samym zyskają na atrakcyjności tereny wokół łącznika między Bieszczadzką i Sikorskiego, ale także tereny usługowo-handlowe oraz mieszkaniowe położone wzdłuż ulicy Sikorskiego. Jesteśmy przekonani, że budowa infrastruktury zdynamizuje rozwój tej części miasta - zaznacza Tomasz Soliński.
Projekt obejmuje budowę nie tylko drogi. Będzie też kontynuowana infrastruktura, która jest już wybudowana na odcinku DK28 – ścieżka rowerowa, ciąg pieszy i inne elementy. Najkosztowniejszą częścią zadania będzie budowa dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi.
Wykonawca zajmie się inwestycją w systemie "zaprojektuj i wybuduj". Będzie miał na to 22 miesiące od czasu podpisania umowy.
Czytaj też:
- Budowa drugiego etapu łącznika Krosna z S19. Miasto szuka wykonawcy
- Łącznik Krosna z S19. Wykonawca pierwszej części inwestycji może rozpoczynać prace
Autor: tom