Wykonawcę pierwszego etapu prac – od skrzyżowania z łącznikiem do ul. Bieszczadzkiej, do projektowanego przez PKP skrzyżowania z przejazdem kolejowym linii nr 108 – udało się wyłonić. Umowa została już podpisana.
Konsorcjum, które wygrało przetarg (Rejon Budowy Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych w Krośnie) zadeklarowało, że wybuduje ok. 1,9-kilometrowy odcinek drogi za blisko 50 mln zł.
Czytaj też: Łącznik Krosna z S19. Wykonawca pierwszej części inwestycji może rozpoczynać prace
W przypadku drugiego etapu magistrat, przed otwarciem ofert w przetargu, poinformował, że na zadanie zamierza przeznaczyć 31 578 948 zł.
To kwota zdecydowanie niższa, niż zaoferowali wykonawcy. Strabag z Pruszkowa wycenił prace na 74 309 077,50 zł, natomiast konsorcjum złożone z krośnieńskich spółek RBDiM i PRID – na 46 474 528,18 zł.
Budowa drugiego etapu łącznika Krosna z S19 zakresem prac obejmuje ok. 1,9-kilometrowy odcinek od skrzyżowania z przejazdem kolejowym do krajowej "19".
Droga ma być jednojezdniowa w klasie GP z oświetleniem ulicznym i ciągiem pieszo-rowerowym. Jednak podczas projektowania wykonawca będzie musiał zaplanować i zarezerwować teren o szerokości ok. 12-15 metrów, pod planowaną drugą jezdnię.
W programie funkcjonalno-użytkowym opisano szczegółowy zakres zamówienia. Wynika z niego, że na tym odcinku mają być m.in. dwa skrzyżowania (ronda), droga serwisowa z dwoma pasami ruchu, zatoki autobusowe, zjazdy do drogi serwisowej, przejścia dla małych zwierząt.
Nowa droga, która będzie wiodła przez strefę inwestycyjną z DK19 ma się połączyć rondem turbinowym.
Autor: tom