Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 22:48
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Coraz bliżej modernizacji linii kolejowej przez Krosno. Pociągi mają jeździć szybciej

PKP PLK S.A. sukcesywnie realizuje kolejne etapy przygotowań do rozpoczęcia prac przy projekcie "Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz". Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa. Przedsięwzięcie planowane jest do realizacji w perspektywie finansowej 2021-2027.
Coraz bliżej modernizacji linii kolejowej przez Krosno. Pociągi mają jeździć szybciej

Autor: krosno112.pl

- Zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym do 2023 roku, obecnie prowadzony jest proces przygotowania dokumentacji projektowej, w tym pozyskanie decyzji administracyjnych dla inwestycji na linii kolejowej nr 108 Jasło – Nowy Zagórz. Zakończenie przygotowania dokumentacji projektowej przewidziano w trzecim kwartale 2023 roku - tłumaczy Dorota Szalacha z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych.

Za opracowanie dokumentacji projektowej odpowiada Multiconsult Polska. Do obowiązków firmy należy również uzyskanie pozwoleń oraz uzgodnień niezbędnych do zrealizowania robót budowalnych. 

Zakres projektowy będzie obejmował modernizację linii kolejowej nr 108 na odcinku od Jasła do Nowego Zagórza wraz ze stacjami Jasło i Nowy Zagórz. Według informacji z PLK prace będą obejmowały poprawę układu torowego, remont, przebudowę lub budowę obiektów inżynieryjnych, przebudowę stacji i przystanków osobowych, w tym realizację nowych przystanków osobowych m.in. Zagórz-Przemysłowa.

- Obecnie, zaplanowano realizację robót w perspektywie finansowej 2021–2027, w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 (FE PW). Ostateczna realizacja zadania inwestycyjnego jest uzależniona od zapewnienia finansowania - dodaje Dorota Szalacha.

Według danych podawanych przez Multiconsult Polska po zakończeniu rewitalizacji uda się skrócić czas przejazdu pociągów pasażerskich na tej trasie o ok. 23 minuty. Zmieniona ma być także prędkość pociągów pasażerskich do 100 km/h oraz towarowych do 80 km/h. Wydłużone zostaną także perony. Nowe będą mierzyć od 100 do 300 metrów. 

Autor: Marcin Polak


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ
  
Reklama