S19 Rzeszów Południe - Babica (w. Babica)
Jako pierwszy odcinek przedstawimy trasę Rzeszów Południe - Babica. Jest to jeden z najbardziej wymagających projektów do realizacji ze względu na drążenie tunelu drogowego przy pomocy maszyny TBM (Tunnel Boring Machine). Projekt zakłada również budowę węzła "Babica" oraz MOP-u Lutoryż i MOP-u Lutoryż. Powstanie wiele obiektów inżynierskich w tym: tunel, 6 estakad, 3 wiadukty, 3 przepusty dla celów ekologicznych. Obecnie prowadzone są prace ziemne (wykonywanie wykopów, nasypów) oraz prace w branży mostowej.
Podstawowe dane techniczne:
- Prędkość projektowa - 100km/h
- Ilość i szerokość pasów ruchu - 2x2 x 3,5 m
- Pas awaryjny - 2,5 m
- Kilometraż - 11+400 - 21+671
- Długość - 10,3 km
S19 Babica - Jawornik (tymczasowy łącznik z DK19)
Kolejnym odcinkiem jest trasa Babica - Jawornik. Kontrakt zakłada budowę drogi ekspresowej wraz z węzłem, który ma znajdować się w okolicy dwóch miejscowości - Strzyżów i Czudec. Dodatkowo powstanie MOP (Miejsce Obsługi Podróżnych) "Jaworniki". Projekt zakłada również budowę skomplikowanych konstrukcyjnie obiektów inżynierskich. Będzie to m.in. siedem estakad (ES). Największa z podpór ma mieć długość 1150 m. Dodatkowo powstanie sześć wiaduktów (WD) oraz trzy przejścia dla zwierząt (PZ). Obecnie trwają tam głównie prace ziemne, stabilizacja gruntu spoiwem oraz usuwanie drzew i krzewów.
Podstawowe dane techniczne:
- Prędkość projektowa - 100km/h
- Ilość i szerokość pasów ruchu - 2x2 x 3,5 m
- Pas awaryjny - 2,5 m
- Kilometraż - 21+671 - 33+254
- Długość - 11,6 km
S19 Jawornik - Lutcza
Odcinek w trakcie przetargu. Trasa będzie przebiegać głównie przez tereny leśne i polne. Na początkowym odcinku droga przecina DK19, po czym przebiega w otulinie Czarnorzecko - Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego. Projekt zakłada również budowę MOP-u "Jawornik" po stronie prawej (w kierunku Barwinka) oraz obeiktów inżynierskich, w tym tunelu.
Podstawowe dane techniczne:
- Prędkość projektowa - 100km/h
- Ilość i szerokość pasów ruchu - 2x2 x 3,5 m
- Pas awaryjny - 2,5 m
- Kilometraż - 33+254 - 38+504
- Długość - 5,25 km
S19 Lutcza – Domaradz (w. Domaradz)
Kolejny odcinek S19 w fazie przetargu. Projektowana trasa będzie przebiegać głównie przez tereny leśne i rolne. Powstanie węzeł "Domaradz" który połączy S19 z istniejącą DW886 Domaradz - Brzozów – Sanok. W obrębie węzła znajdował się będzie obwód utrzymania drogi „OUD” w ramach, którego planowe jest centrum zarządzania tunelami. Ponadto zostanie wybudowanych 11 obiektów inżynierskich, w tym 1 tunel (Góra Hyb), 1 estakada, 1 przejście dla zwierząt, 1 przejazd drogowy, 3 mosty i 4 wiadukty.
Podstawowe dane techniczne:
- Prędkość projektowa - 100km/h
- Ilość i szerokość pasów ruchu - 2x2 x 3,5 m
- Pas awaryjny - 2,5 m
- Kilometraż - 38+504 - 44+884
- Długość - 6,38 km
S19 Domaradz - Krosno
Kolejny odcinek, tym razem w fazie realizacji. Kontrakt zakłada budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej, MOP-ów "Zagórze" (po prawej i lewej stronie trasy). Oprócz tego przewidziano budowę wielu obiektów inżynierskich - 8 mostów, 8 wiaduktów, 7 estakad, 3 przepusty, 2 przejścia dla średnich zwierząt, 1 przejście dla dużych zwierząt. Aktualnie prowadzone są prace projektowe. Budowa prawdopodobnie rozpocznie się końcem przyszłego roku.
Podstawowe dane techniczne:
- Prędkość projektowa - 100km/h
- Ilość i szerokość pasów ruchu - 2x2 x 3,5 m
- Pas awaryjny - 2,5 m
- Kilometraż - 45+365 - 57+900
- Długość - 12,5 km
S19 Iskrzynia (w. Iskrzynia) - Miejsce Piastowe (w. Miejsce Piastowe)
Kontakt zakłada wybudowanie dwóch węzłów drogowych w miejscowości Iskrzynia oraz Miejsce Piastowe. W Miejsce Piastowym powstanie również OUD (Obwód Utrzymania Dróg). Oprócz tego powstaną obiekty inżynierskie - 8 wiaduktów, 9 mostów, 1 przejście górne dla średnich zwierząt, 2 przejścia dla zwierząt pod jezdnią, 1 przepust. Roboty polegają głównie na wykonywaniu wykopów w gruncie skalistym, jak i nieskalistym z transportem na nasyp, wymianie gruntów, w dalszym ciągu trwa modernizacja sieci gazowych, telekomunikacyjnych oraz elektrycznych. Przy obiekcie PZGs-1/9 (przejście nad jezdnią dla średnich zwierząt) trwają prace nad ustrojem nośnym.
Podstawowe dane techniczne:
- Prędkość projektowa - 100km/h
- Ilość i szerokość pasów ruchu - 2x2 x 3,5 m
- Pas awaryjny - 2,5 m
- Kilometraż - 57+900 - 68+200
- Długość - 10,3 km
S19 Miejsce Piastowe - Dukla (w. Dukla)
Odcinek, na którym prace rozpoczęły się początkiem października 2023. Kontrakt zakłada budowę drogi ekspresowej dwujezdniowej, węzła drogowego "Dukla", Miejsca Obsługi Podróżnych "Równe" po prawej i lewej stronie, a także następujących obiektów inżynierskich - 13 mostów, a także estakady, wiadukty, przepusty i przejścia dla zwierząt. Prace obecnie polegają głównie na stabilizacji gruntu przy pomocy spoiwa hydraulicznego, budowie dróg technologicznych, usunięciu humusu oraz przebudowie sieci gazowych, telekomunikacyjnych i elektrycznych. Swoje prace prowadzą również archeolodzy, którzy odkryli znaleziska.
Podstawowe dane techniczne:
- Prędkość projektowa - 100km/h
- Ilość i szerokość pasów ruchu - 2x2 x 3,5 m
- Pas awaryjny - 2,5 m
- Kilometraż - 68+200 - 78+280
- Długość - 10,1 km
S19 Dukla - Barwinek
Trasa kończy się przy granicy państwa (Barwinek). Jest to bardzo wymagający odcinek pod względem geologicznym. Powstanie wiele obiektów inżynierskich, w tym 15 estakad (najdłuższa będzie miała 1100 m, filary o wysokości 35 m), 10 mostów, 6 wiaduktów, 4 przejścia dla małych zwierząt, 1 przejście dla średnich zwierząt, 1 przejście dla dużych zwierząt. Dodatkowo droga będzie wyposażona w urządzenia BRD (Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) oraz ochrony środowiska. Aktualnie prowadzone są prace projektowe.
Podstawowe dane techniczne:
- Prędkość projektowa - 80km/h
- Ilość i szerokość pasów ruchu - 2x2 x 3,5 m
- Pas awaryjny - 2,5 m
- Kilometraż - 78+280 - 96+480
- Długość - 18,2 km