Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 03:32
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Bardziej „zielony“e-shop w 4 krokach- środowisko Ci za to podziękuje

Zmniejszając ilość zwrotów i dostarczając paczki do paczkomatów, zmniejszysz zły wpływ swojego sklepu internetowego na środowisko naturalne.

Droga do zrównoważonego sklepu internetowego jest pełna komplikacji, często również greenwashingu. Istnieje jednak parę prostych kroków, które właściciele sklepów internetowych mogą wykonać, aby oszczędzić środowisko i swój portfel. 

Zmniejsz ilość zwrotów 

  • Zaoferuj bezpłatne zwroty tylko dla VIP klientów lub do zamówień od danej kwoty.
  • Podaj jak najwięcej informacji na temat produktów, aby klienci mieli pod ręką wszystkie potrzebne dane o zamawianym produkcie. 
  • Dodaj do produktów więcej obrazków i szczegółowy opis. 
  • Używaj opakowania o wysokiej jakości, które ochronią pakowany towar.
  • Przekonaj klientów do wystawiania ocen produktów, co pomoże inny klientom w wyborze, a Tobie da informację zwrotną na temat usługi.

A właściwie to po co zmniejszać ilość zwrotów? Czy wiesz, że sklepy internetowe spotykają się średnio z 10% zwrotem zamówień. Zmniejszając ilość zwrotów zmniejszysz ilość produkowanych emisji zanieczyszczeń związanych z opakowaniami, transportem i ponowną wysyłką towaru. 

Sklepy internetowe z modą otrzymują zwroty aż do 50% zamówień. Najczęstszym powodem zwrotów to zły rozmiar. 

Kolejne 3 powody zwrotów to: uszkodzony produkt, zły produkt lub wygląd produktu nie spełnia oczekiwań klienta. ​ 

Tabelka z rozmiarami już nie wystarcza. Bądź dokładniejszy i wyjdź naprzeciw wymaganiom klientów tak, jak to robi na przykład About You. Po wypełnieniu parametrów aplikacja podpowie, jaki rozmiar będzie dla Ciebie najlepszy.

Obniż cenę wysyłki do punktów odbioru

  • Podaj ilość emisji u każdego z typu wysyłki.
  • Podkreśl typ wysyłki, który jest najbardziej oszczędny dla środowiska odpowiednim tekstem lub zielonym listkiem.
  • Wybierz wysyłkę do paczkomatów jako domyślny sposób wysyłki.

Najbardziej efektywny sposób to kombinacja wszystkich 3 sposobów. Thuiswinkel w ten sposób zwiększył wysyłkę do punktów odbioru z 8 na 30%.

Optymalizacja zamówień u dostawców

  • Kupuj większe ilości towarów raz na jakiś czas.
  • Skup się na lokalnych dostawcach.

Kup raz na jakiś czas całą paletę. Oszczędzisz emisje z transportu i pieniądze dzięki zniżce ilościowej.

Pozbądź się zbytecznych opakowań

  • Unikaj overpackingu
  • Używaj taśmy z klejem, który odpowiada warunkom, w których pakujesz.

Jeśli pakujesz ciężkie rzeczy to używaj taśmy o większej sile (na przykład z klejem hotmelt lub solvent). Nie będziesz musieć obklejać pudełka więcej razy a w ten sposób oszczędzisz opakowania i pieniądze.

Typowy przykład overpackagingu.


 


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ