Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 13:13
Reklama dotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

S19 z Domaradza do Iskrzyni. Wykonawca czeka na decyzję ZRID

Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad informuje o przedostatnim kroku przed rozpoczęciem budowy tego 12,5-kilometrowego odcinka S19. Zgodnie z umową wykonawca opracował dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID. Uzyskanie tej decyzji umożliwi rozpoczęcie budowy.
S19 z Domaradza do Iskrzyni. Wykonawca czeka na decyzję ZRID

Źródło: GDDKiA

Inwestycję realizuje Mostostal Warszawa, a wartość kontraktu to niemal 1,1 mld zł. Nowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w obu kierunkach i pasem awaryjnym będzie miała 12,5 km długości. Zgodnie z podpisaną umową, wszystkie prace powinny zostać ukończone końcem 2026 roku

Wykonawca opracował już dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID. 

- Wydana przez wojewodę decyzja określi granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości - tłumaczy Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Dodaje, że postępowanie administracyjne będzie prowadziła Wojewoda Podkarpacki.

- Powołani niezależni biegli – rzeczoznawcy majątkowi – oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Na jej podstawie GDDKiA wypłaci odszkodowanie za przejęte nieruchomości - informuje Bartosz Wysocki.

Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia robót budowlanych po wcześniejszym przekazaniu placu budowy. GDDKiA planuje, że będzie to możliwe w połowie 2024 roku.

Budowa S19 na odcinku od Domaradza do Iskrzyni (węzeł Krosno) realizowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych w systemie Projektuj i buduj. W ciągu trasy głównej powstanie siedem estakad, osiem mostów, osiem wiaduktów drogowych, trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty, a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. 

- Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 metrów, natomiast najdłuższa będzie mierzyć około 700 metrów i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 metrów - wylicza Bartosz Wysocki.  

W miejscowości Zagórze wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych. Na początek z miejscami parkingowymi, toaletami oraz przestrzeniami do odpoczynku. W przyszłości wyłonieni w przetargu dzierżawcy będą mogli rozbudować je o stacje paliw i obiekty gastronomiczne

Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi poprzeczne kolidujące z inwestycją, cieki wodne, a także infrastruktura techniczna.

Zgodnie z podpisaną umową, prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 39 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca, liczonych jako cztery miesiące) w czasie robót budowlanych. 

Stan realizacji szlaku Via Carpatia w naszym województwie: 

  • 81,8 km – oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie – Rzeszów Południe),     
  • 72,9 km – w realizacji (w budowie: Rzeszów Południe – Babica, Babica – Jawornik, Krosno – Miejsce Piastowe, Miejsce Piastowe – Dukla, na etapie uzyskiwania ZRID: Domaradz – Krosno, Dukla – Barwinek i dobudowa drugiej jezdni Sokołów Małopolski Płn. – Jasionka),     
  • 11,6 km – w przygotowaniu (na etapie przetargu: Jawornik – Lutcza, Lutcza – Domaradz).
     

Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ
  
Reklama