Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 30 listopada 2024 07:36
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Mobilny Przystanek Historia Przyszłości zaparkuje w Krośnie

Z początkiem września w Polskę wyruszył Mobilny Przystanek Historia Przyszłości. Na swojej trasie ma kilka punktów, także w Krośnie. W dniach 6 - 8 września mieszkańcy Krosna i okolicznych miejscowości będą mogli zgłębić wiedzę historyczną.
  • Źródło: Instytut Pamięci Narodowej/Biuro Nowych Technologii
Mobilny Przystanek Historia Przyszłości zaparkuje w Krośnie

Źródło: Instytut Pamięci Narodowej/Biuro Nowych Technologii

Od piątku do niedzieli (6-8.09) na parkingu pod halą sportową przy ul. Bursaki 29 w Krośnie zaparkuje Mobilny Przystanek Historia Przyszłości. Punkt działa we wskazane dni w godz. 10:00 - 20:00, ostatnie wejście o godz. 19:00. 

Mobilny Przystanek Historia Przyszłości to przestrzeń zaprojektowana jako interaktywna wystawa, wyposażona w stanowiska z komputerami i urządzeniami VR (wirtualnej rzeczywistości). Prezentowane tam gry i aplikacje mają na celu pogłębianie wiedzy historycznej, rozwijanie postaw obywatelskich oraz zwiększanie wrażliwości emocjonalnej. Jest to unikalna szansa na zapoznanie się z szeroką gamą gier i aplikacji stworzonych przez Biuro Nowych Technologii IPN.

Kto może przyjść do Mobilnego Przystanku Historii

Aby wziąć udział w wydarzeniu należy wyrazić zgodę na rozpowszechnianie wizerunku. Dodatkowo stanowiska VR (Virtual Reality) dostępne są dla wszystkich, którzy ukończyli 13 rok życia (do 18 roku życia potrzebne jest pisemne oświadczenie rodziców). Osoby poniżej 13 roku życia nie mogą skorzystać z tych stanowisk; zapraszamy do odkrywania historii za pomocą gier na komputerach stacjonarnych, w które śmiało mogą zagrać osoby poniżej 13 roku życia. Wstęp osób małoletnich możliwy jest po uzyskaniu zgody rodzica bądź opiekuna prawnego.

Na miejscu dostępne będą wszystkie projekty Biura Nowych Technologii czyli:

  • „Lotnicy – wojna w przestworzach” – najnowsza edukacyjna gra przygodowa, która zadebiutowała 24 stycznia br. w Londynie na prestiżowych targach edukacyjno-technologicznych Bett London. Produkcja opowiada o dokonaniach polskich lotników walczących w trakcie II wojny światowej. Dostępna na PC i VR.
  • „Gra Szyfrów” – lektura szkolna i pierwsza produkcja Biura Nowych Technologii. Gra osadzona jest w czasach wojny polsko-bolszewickiej, a zadaniem gracza jest złamanie wrogich szyfrów i unieszkodliwienie pancernych pociągów. Dostępna na PC i VR.
  • „Warsaw Rising” – strategiczna gra opowiadająca o losach Powstańców Warszawskich. Opowieść o walczącej Warszawie pozostaje w zgodzie z prawdą historyczną, więc powstania nie da się wygrać. Produkcja pozwala poznać historię, rozwijać wartości i kształtować postawy obywatelskie. Dostępna na PC.
  • „Szybowcowa ‘87” – aplikacja stworzona na urządzenia VR, dzięki której przeniesiesz się do PRL-owskiego mieszkania we Wrocławiu, w którym drukowano prasę podziemną. Mieszkanie jest oddane wiernie oryginałowi, a dodatkowo jest interaktywne. Bez trudu więc powielisz kolejne strony druku czy podsłuchasz przez radio rozmowy funkcjonariuszy SB.
  • „Świadectwo poMOCY” – etiuda filmowa dostępna na VR. Opowiada o losach rodziny Ulmów, która dała schronienie Żydom w trakcie II wojny światowej. Wskutek donosu cała rodzina wraz z ukrywanymi Żydami została rozstrzelana. Historia przedstawiona jest z perspektywy sześcioletniej Basi. To opowieść zrealizowana w poruszający sposób.

Ponadto dostępne będą tablety z edukacyjnymi podcastami i quizami opartymi o projekty Biura Nowych Technologii. Dla nauczycieli i edukatorów dostępne będą również materiały dydaktyczne, które mogą posłużyć do przygotowania wyjątkowych lekcji historii.

Możliwa jest również rezerwacja dla grup. 

Więcej informacji (kliknij tutaj)


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ