Pierwsze składy SD85, oznaczone numerami 003 i 004, zostały wprowadzone na trasę w miniony weekend. Obsługiwały one odcinek pomiędzy Krakowem Głównym a Zagórzem, a w kolejnych tygodniach mają być stopniowo włączane do obsługi także innych połączeń, takich jak TLK „Bieszczady”, TLK „Sudety” i TLK „Szczeliniec”. Nowe pociągi zapewnią lepsze warunki podróży w porównaniu z dotychczasowymi jednostkami SN84.
Składy SD85, które mogą pomieścić do 200 osób, pochodzą z Holandii, gdzie kursowały jako DM90 na tamtejszych trasach kolejowych. W 2020 roku zostały zakupione przez firmę SKPL, a następnie przeszły szeroko zakrojoną modernizację. Zmieniono w nich m.in. malowanie, zainstalowano polskie systemy bezpieczeństwa, a także dostosowano pojazdy do korzystania z niskich peronów dzięki montażowi dodatkowych stopni. Pasażerowie mogą teraz cieszyć się wyższym standardem dzięki wprowadzeniu klimatyzacji oraz możliwości ładowania telefonów podczas podróży.
Jednostki DM90 zyskały rozgłos również w związku z tym, że jedna z nich została wykorzystana podczas kryzysu uchodźczego, który wywołała wojna w Ukrainie. Pociąg służył wtedy do transportu osób uciekających przed konfliktem.
Codziennie o 05:25 TLK „Wetlina” wyrusza ze stacji w Zagórzu, docierając do Krakowa o 09:45. Dodatkowo, na tej samej trasie kursuje TLK „Bieszczady”, który odjeżdża z Zagórza o 15:29.
Wprowadzenie nowych pojazdów na trasę TLK „Wetlina” to wyraźna poprawa w zakresie komfortu podróżnych. Nowoczesne udogodnienia, takie jak klimatyzacja i dostęp do gniazdek, znacząco zwiększają wygodę, szczególnie podczas długich podróży. Wcześniejsze składy SN84, które do tej pory obsługiwały tę trasę, nie oferowały takich możliwości.