Do tej pory w rejonie przejazdu kolejowego w Babicy tworzyły się zatory drogowe.
- Nakładał się tutaj ruch na kierunkach Rzeszów-Strzyżów-Domaradz, zarówno ten lokalny, jak i tranzytowy oraz turystyczny w kierunku Bieszczad - tłumaczy Bartosz Wysocki z oddziału GDDKiA w Rzeszowie.
Dodaje, że w tym miejscu odbywa się też ruch pojazdów z placu budowy S19, co dodatkowo obniża przepustowość.
Ponad 55-metrowy wiadukt został wybudowany między drogą krajową nr 19 a drogą wojewódzką relacji Babica-Strzyżów-Wiśniowa-Warzyce. Bezkolizyjnie przeprowadza ruch samochodowy nad linią kolejową łączącą Rzeszów Główny ze stacją Jasło oraz nad pasami technologicznymi.
- Docelowo, po wiadukcie poprowadzony będzie ruch pieszo-rowerowy. Jednak do czasu zakończenia prac na rondach w obrębie wiaduktu, piesi będą poruszać się na dotychczasowych zasadach - informuje Bartosz Wysocki.
Podstawowe parametry obiektu:
- długość całkowita: 55,39 m
- rozpiętość teoretyczna przęseł: 17,35 m +21,60 m + 13,86 m
- wysokość podpór pośrednich: 9,42 m
Obiekt składa się z trzech przęseł i czterech podpór, a ustrój o schemacie belki ciągłej wykonany jako belkowo-płytowy.
Do wykonania pali wykorzystano:
- ponad 51 ton stali zbrojeniowej,
- 2670 metrów sześciennych betonu mostowego C30/37.
Do wykonania podpór wykorzystano:
- ponad 170 ton stali zbrojeniowej,
- na oczepy pali (fundamenty) – 435 metrów sześciennych betonu mostowego C30/37,
- na filary, przyczółki i skrzydła (podpory) – 756 metrów sześciennych betonu mostowego C35/45.
Do wykonania konstrukcji ustroju nośnego wykorzystano:
- ponad 136 ton stali zbrojeniowej,
- ok. 6 620 metrów sześciennych betonu mostowego wysokiej wytrzymałości C50/60 (do jego dostarczenia potrzebnych było ok. 60 betonowozów).