Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 18 stycznia 2025 09:07
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Budowa S19 na Podkarpaciu. Można już przejeżdżać nowym wiaduktem nad koleją w Babicy

Nowy wiadukt jest częścią węzła Babica, który powstaje w ramach budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica. Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podkreśla, że jego udostępnienie usprawni ruch pojazdów w kierunku Strzyżowa i Domaradza.

Autor: GDDKiA o/Rzeszów

Do tej pory w rejonie przejazdu kolejowego w Babicy tworzyły się zatory drogowe.

- Nakładał się tutaj ruch na kierunkach Rzeszów-Strzyżów-Domaradz, zarówno ten lokalny, jak i tranzytowy oraz turystyczny w kierunku Bieszczad - tłumaczy Bartosz Wysocki z oddziału GDDKiA w Rzeszowie. 

Dodaje, że w tym miejscu odbywa się też ruch pojazdów z placu budowy S19, co dodatkowo obniża przepustowość. 

Ponad 55-metrowy wiadukt został wybudowany między drogą krajową nr 19 a drogą wojewódzką relacji Babica-Strzyżów-Wiśniowa-Warzyce. Bezkolizyjnie przeprowadza ruch samochodowy nad linią kolejową łączącą Rzeszów Główny ze stacją Jasło oraz nad pasami technologicznymi.

- Docelowo, po wiadukcie poprowadzony będzie ruch pieszo-rowerowy. Jednak do czasu zakończenia prac na rondach w obrębie wiaduktu, piesi będą poruszać się na dotychczasowych zasadach - informuje Bartosz Wysocki.

Podstawowe parametry obiektu:

  • długość całkowita: 55,39 m
  • rozpiętość teoretyczna przęseł: 17,35 m +21,60 m + 13,86 m
  • wysokość podpór pośrednich: 9,42 m

Obiekt składa się z trzech przęseł i czterech podpór, a ustrój o schemacie belki ciągłej wykonany jako belkowo-płytowy.

Do wykonania pali wykorzystano:

  • ponad 51 ton stali zbrojeniowej,
  • 2670 metrów sześciennych betonu mostowego C30/37. 

Do wykonania podpór wykorzystano:

  • ponad 170 ton stali zbrojeniowej,
  • na oczepy pali (fundamenty) – 435 metrów sześciennych betonu mostowego C30/37, 
  • na filary, przyczółki i skrzydła (podpory) – 756 metrów sześciennych betonu mostowego C35/45.

Do wykonania konstrukcji ustroju nośnego wykorzystano:

  • ponad 136 ton stali zbrojeniowej,
  • ok. 6 620 metrów sześciennych betonu mostowego wysokiej wytrzymałości C50/60 (do jego dostarczenia potrzebnych było ok. 60 betonowozów).

Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ