Szkolenia będą prowadzone w następującej tematyce:
1. Rodzic w Internecie
2. Mój biznes w sieci
3. Moje finanse i transakcje w sieci
4. Działam w sieciach społecznościowych
5. Tworzę własną stronę internetową (blog)
6. Kultura w sieci
7. Rolnik w sieci.
Podczas szkoleń zapewniamy sprzęt komputerowy, poczęstunek oraz materiały szkoleniowe.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu pod nr telefonu: 13 47 43 304 lub 13 47 43 306.
Każdy uczestnik może uczestniczyć w jednym module szkoleniowym.
Zgłosić można się na jeden ze sposobów:
1. przesyłając nam zgłoszenie mailowe z podaniem danych osobowych na adres [email protected] lub [email protected]:
- Imię i Nazwisko:
- Adres:
- e-mail do kontaktu:
- nr telefonu:
2. dzwoniąc pod jeden z numerów: 13 47 43 304 lub 13 47 43 306
3. przesyłając na jeden z wyżej podanych adresów mailowych lub dostarczając do jednego z budynków Urzędu Miasta wypełnione oświadczenia o wyborze tematyki (oświadczenia o wyborze tematyki).
Szkolenia odbywać się będą w dwóch trybach:
2 dni x 8 godzin dydaktycznych lub 4 dni x 4 godziny dydaktyczne (popołudniami)
Poniżej podano przykładowe daty szkoleń. Zapisy prowadzone są w trybie ciągłym i jeżeli uda sie skompletować grupę staramy sie wybrać termin najbardziej odpowiedni dla uczestników szkolenia.
Przykładowy harmonogram szkoleń „Rodzic w internecie” *
1) 15.02.2020 r., 22.02.2020 r. (od godz. 8.30)
2) 10.02.2020 r., 11.02.2020 r., 17.02.2020 r., 18.02.2020 r. (od godz. 16.00)
3) 12.02.2020 r., 13.02.2020 r., 19.02.2020 r., 20.02.2020 r. (od godz. 16.00)
4) 26.02.2020 r., 27.02.2020 r., 02.03.2020 r., 03.03.2020 r. (od godz. 16.00)
5) 29.02.2020 r., 07.03.2020 r. (od godz. 8.30)
Przykładowy harmonogram szkoleń „Mój biznes w sieci” *
1) 10.02.2020 r., 11.02.2020 r., 17.02.2020 r., 18.02.2020 r. (od godz. 16.00)
2) 15.02.2020 r., 22.02.2020 r. (od godz. 8.30)
3) 26.02.2020 r., 27.02.2020 r., 02.03.2020 r., 03.03.2020 r. (od godz. 16.00)
4) 29.02.2020 r., 07.03.2020 r. (od godz. 8.30)
5) 02.03.2020 r., 03.03.2020 r. (od godz. 9.30)
6) 02.03.2020 r., 03.03.2020 r., 04.03.2020 r., 05.03.2020 r. (od godz. 16.00)
Przykładowy harmonogram szkoleń „Działam w sieciach społecznościowych” / „Kultura w sieci”*
1) 03.02.2020 r., 04.02.2020 r. (od godz. 9.00)
2) 12.02.2020 r., 13.02.2020 r., 19.02.2020 r., 20.02.2020 r. (od godz. 16.00)
3) 24.02.2020 r. i 25.02.2020 r. (od godz. 9.30)
Przykładowy harmonogram szkoleń „Tworzę własną stronę internetową (blog)” / „Moje finanse i transakcje w sieci”*
1) 12.02.2020 r., 13.02.2020 r., 19.02.2020 r., 20.02.2020 r. (od godz. 16.00)
2) 24.02.2020 r. i 25.02.2020 r. (od godz. 9.30)
Realizatorem szkoleń jest Podkarpackie Towarzystwo Edukacji Alternatywnej "Wszechnica" nr tel. 13 43 657 57
Szkolenie przeznaczone jest dla mieszkańców Krosna w wieku 25 - 74 lata
Szkolenia będą odbywać się cyklicznie w okresie styczeń 2020 – marzec 2020 r. w budynkach użyteczności publicznej na terenie miasta,
tj. w Urzędzie Miasta Krosna na ul. Lwowskiej 28 a, w Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych na ul Grodzkiej 10, w szkołach oraz w innych salach szkoleniowych
w zależności od potrzeb grup szkoleniowych.
Opis modułów szkoleniowych:
1. „Rodzic w Internecie”
Moduł adresowany do rodziców/opiekunów poświęcony jest przygotowaniu rodzica do roli przewodnika dziecka w zakresie bezpiecznego i „mądrego” korzystania z sieci i reagowania na sytuacje zagrożenia, korzystania z narzędzi kontroli rodzicielskiej na komputerach i urządzeniach mobilnych. Rodzic/opiekun pozna źródła wartościowych i pochodzących z legalnych źródeł treści dla dziecka, zrozumie jak zapewnić bezpieczeństwo dziecku w sieci, pozna możliwości nadzorowania aktywności dziecka w sieci.
2. „Mój biznes w sieci”
Moduł przeznaczony jest przede wszystkim dla przygotowujących się do otwarcia własnego biznesu. Uczestnik nauczy się jak może wykorzystać zasoby Internetu, aby podnieść skuteczność działania w ramach poszczególnych funkcji biznesowych (komunikacja, marketing w sieci, zaopatrzenie, finanse itp.). W szczególności pozna dedykowane dla biznesu usługi e-administracji. Zawarte w module elementy szkoleniowe służyć mają ponadto podniesieniu kompetencji w zakresie korzystania z zasobów edukacyjnych dla przyszłych przedsiębiorców (np. Akademia PARP).
3. „Moje finanse i transakcje w sieci”
Moduł przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcieliby nauczyć się załatwiać skutecznie sprawy prywatne, biznesowe, finansowe i urzędowe za pośrednictwem Internetu. Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie potrafił wykorzystując sieć zarządzać kontem bankowym, dokonywać płatności, realizować zakupy, rezerwować podróż, płacić podatki oraz nauczy się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji m.in. wnioskując o zaświadczenia, świadczenia czy też występując o dowód osobisty - wszystko w sposób elektroniczny, szybko i bezpiecznie.
4. „Działam w sieciach społecznościowych”
Moduł przeznaczony jest dla osób, które chcą poznać filozofię i sposób funkcjonowania sieci społecznościowych oraz wykorzystać je w działalności na rzecz swojej społeczności lokalnej lub prywatnie. Uczestnicy po zakończeniu szkolenia nabędą umiejętności pozwalające na bezpieczne poruszanie się w świecie sieci społecznościowych, w tym m.in nauczą się nawiązywać i kontynuować swoje znajomości, kształtować swój wizerunek, wykorzystywać i dzielić się swą twórczością oraz korzystać z cudzej (ze szczególnym uwzględnieniem regulacji prawa autorskiego), współdziałać z innymi. Ponadto nauczą się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
5. „Tworzę własną stronę internetową (blog)”
Moduł przeznaczony jest dla osób, które chciałyby mieć swoje miejsce w sieci w postaci własnej strony internetowej lub blogu. Uczestnicy po zakończeniu szkolenia nabędą podstawowe umiejętności pozwalające im stworzyć takie miejsce, zarządzać nim, opracowywać i dodawać do niego treści (słowne, graficzne, muzyczne, filmowe), z uwzględnieniem ich ochrony na gruncie prawa autorskiego, monitorować wykorzystując mechanizmy analityki internetowej, rozpowszechniać oraz zrozumieć, jakie sprawy formalne trzeba załatwić. Ponadto nauczą się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
6. „Kultura w sieci”
Moduł przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się gdzie w Internecie szukać ciekawych i przydatnych zasobów szeroko pojętej kultury i zasobów edukacyjnych z legalnych źródeł oraz jak wykorzystywać je do nauki lub własnej twórczości. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z ogólnodostępnymi portalami prezentującymi dorobek polskiej kultury (Ninateka – Filmoteka Narodowa, Polona, Encyklopedia Teatru Polskiego, Narodowe Archiwum Cyfrowe, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina). Poznają praktyczne podstawy prawa autorskiego, niezbędne do korzystania z kultury w sieci i zdobędą umiejętność wyszukiwania legalnych źródeł kultury, w tym korzystania z Bazy Legalnych Źródeł. Uczestnicy dowiedzą się jak odtworzyć historię własnej rodziny, miejscowości czy regionu bazując na informacjach z sieci i jak stworzyć drzewo genealogiczne.
7. „Rolnik w sieci”
Moduł przeznaczony jest przede wszystkim dla rolników, którzy na szkoleniu dowiedzą się gdzie i jakie przydatne informacje, aplikacje i e-usługi mogą znaleźć w sieci, jak z nich bezpiecznie korzystać, jak regulować swoje rachunki bez konieczności odwiedzania placówki bankowej czy urzędu. W ramach nauki pozyskiwania informacji z sieci uczestnicy szkolenia zapoznają się z najpopularniejszymi portalami rolniczymi (np. farmer.pl, gospodarz.pl, topagrar.pl, ppr.pl, tygodnik-rolniczy.pl, wrp.pl, gieldarolna.pl), dedykowanymi forami wymiany informacji rolniczych (np. rolnik-forum.pl, fpr.com.pl) oraz portalami meteorologicznymi (np. pogodynka.pl, agropogoda.pl). Ponadto nauczą się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego, Geoportalu (geoportal.gov.pl), rozliczeń podatkowych online (e-płatności i e-deklaracje), usług online dla ubezpieczonych w KRUS (portal eKRUS.gov.pl), usług Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (ksow.pl), ARiMR, ARR/ANR/ODR – docelowo KOWR oraz GIW/GIS/PIORIN/GIJHARS – docelowo PIBŻ.
Projekt grantowy pn. „Rozwój kompetencji cyfrowych w Mieście Krośnie” realizowany jest przez Gminę Miasto Krosno dzięki współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie nr 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych”.
red. UM Krosno