Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejsze oferty w przetargach dotyczących budowy kolejnych odcinków S19 – z Iskrzyni do Miejsca Piastowego oraz z Miejsca Piastowego do Dukli.
- Przy braku odwołań oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umów - mówi Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Później wykonawcy na roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będą mieć 36 miesięcy.
S19 z Iskrzyni do Miejsca Piastowego
W przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia do węzła Miejsce Piastowe oferty złożyło 11 firm. Zwyciężyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (lider) oraz Aldesa Construcciones S.A. (partner), które wyceniło zaprojektowanie i budowę tego odcinka na 365 074 863, 34 zł brutto.
- Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa 10,3 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej - tłumaczy Joanna Rarus.
Dodaje, że w ramach prac powstaną dwa węzły drogowe (Iskrzynia i Miejsce Piastowe), Obwód Utrzymania Drogowego Miejsce Piastowe, dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych, 11 mostów, przejścia dla zwierząt, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz urządzenia ochrony środowiska.
- Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna - mówi Joanna Rarus.
Wizualizację tego odcinka S19 można zobaczyć TUTAJ.
S19 z Miejsca Piastowego do Dukli
Na budowę odcinka Miejsce Piastowe – Dukla oferty złożyło osiem firm. Najkorzystniejszą okazała się przygotowana przez Strabag Sp. z o.o. Spółka wyceniła swoje prace na 478 907 636,94 zł brutto.
- Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa 10,1 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej - tłumaczy Joanna Rarus.
W ramach prac powstanie węzeł drogowy Dukla, para Miejsc Obsługi Podróżnych Równe, trzy estakady, pięć wiaduktów, sześć mostów, przejścia dla zwierząt i dwa przepusty.
- Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna - dodaje Joanna Rarus.
Wizualizację tego odcinka S19 można zobaczyć TUTAJ.
Autor: Tomasz Jefimow
Wizualizacje: GDDKiA